Polska Społeczność Destiny 2

Podsumowanie informacji o ANTHEM

O Anthemie po raz pierwszy usłyszeliśmy już jakiś czas temu. Przez cały ten okres, aż do teraz, otrzymujemy nowe informacje, a i kilka przecieków także znalazło swoje miejsce. W tym poście chcemy zebrać wszystkie najważniejsze informacje o nadchodzącej grze BioWare i podzielić się nimi z Wami. 

ANTHEM

PREMIERA: 22 luty 2019
PLATFORMY: PC, PS4, XOne
CENA: 240 zł – Edycja Standardowa (PC – Origin), ok. 290 zł – Edycja Standardowa (konsole), 300 zł – Edycja Legionu Świtu (PC – Origin), ok. 350 zł – Edycja Legionu Świtu (konsole)
Do zamówienia przedpremierowego jako bonus otrzymamy:
– Pakiet pancerza Łowca z Legionu Świtu
– Legendarną broń
– Sztandar założycielski
– Priorytetowy dostęp do przedpremierowych wersji demonstracyjnych
Edycja Legionu Świtu zawiera:
– Kompletny zestaw pakietów pancerzy Legionu Świtu (Łowcy, Kolosa, Sztormu i Śmigacza)
– Legendarną broń
– Dodatkowy moduł do javelina
– Cyfrową ścieżkę dźwiękową
PREORDER:
– (Edycja Standardowa) PC: tinyurl.com/anthempc
– (Edycja Standardowa) PS4: tinyurl.com/anthemps4
– (Edycja Standardowa) XOne: tinyurl.com/anthemxone
– (Edycja Legionu Świtu) PC: tinyurl.com/anthemlegionpc
– (Edycja Legionu Świtu) PS4: tinyurl.com/anthemlegionps4
– (Edycja Legionu Świtu) XOne: tinyurl.com/anthemlegionxone
TRAILERY:
– Teaser: youtu.be/wi0Uq7QmKm4
– Ujawnienie gameplay’a: youtu.be/EL5GSfs9fi4
– Zwiastun: youtu.be/ZFwylDNpgFc
– Gameplay demo: youtu.be/p-nKttWT7JM

WPROWADZENIE DO FABUŁY

“Na początku bogowie użyli potęgi Hymnu, źródła czystego stworzenia. Momentalnie zaistniały wspaniałe krainy, pojawiły się kolosalne bestie, stworzenia i potwory. Ale bogowie zniknęli, zanim dokończyli swoje dzieło, i pozostawili po sobie niedokończony świat cały zarzucony narzędziami, które im służyły. Hymn był zbyt potężny, by utrzymać go w jednym miejscu, więc po świecie rozlały się niewyobrażalne kataklizmy, a każdy, kto próbował ujarzmić tę moc, był przezeń przeobrażany i wypaczany. Ludzkość szukała sposobów na przetrwanie w tym wrogim świecie. Właśnie dlatego nasi przodkowie stworzyli egzopancerze javelin, pieczołowicie konstruowane kombinezony obdarzające swoich pilotów nadludzkimi możliwościami. Nasz świat pozostaje w nieustannej walce między potęgą Hymnu a narzędziami bogów, którzy powołali go do życia. Dzisiaj los ludzkości spoczywa w rękach niewielkiej grupy pilotów javelinów, których wszyscy zwą freelancerami.”

JAVELINY

Javeliny to mechaniczne kombinezony niezbędne aby przeżyć poza murami miasta, gdzie panują ekstremalne warunki pogodowe, a także niezbadane zjawiska mutujące lokalną faunę i florę. Dzięki Javelinom można nie tylko przemieszczać się pieszo, ale również latać oraz pływać. Na początek w Anthem będą dostępne 4 kombinezony:
– Łowca jest zrównoważonym javelinem łączącym atrybuty innych klas i najlepiej nadaje się dla początkujących. Ten kombinezon jest przystosowany do walki w zwarciu i zapewnia elastyczność w dostosowywaniu się do sytuacji.
– Z dużą siłą ognia i ciężką zbroją, Kolos specjalizuje się w niszczeniu pola bitwy. Ograniczona mobilność sprawia, że Kolos z reguły spowalnia tempo akcji, ale za to jest niezastępiony na linii frontu, gdzie bez problemu może utrzymać swoją pozycję dzięki imponującej wytrzymałości.
– Różne umiejętności sprawiają, że kombinezon Sztorm jest porównywalny z klasą magów. Ten javelin może unosić się w powietrzu przez długi czas oraz jest zdolny do zapewnienia wsparcia na odległość.
– Chociaż siła ognia Śmigacza jest ograniczona, javelin ten jest zwinnym i nieuczciwym typem. Piloci tych kombinezonów mogą przechytrzyć przeciwników za pomocą szybkich ruchów, broni wybuchowej oraz pułapek.

W Anthem różne modele javelinów nie są zależne od siebie pod kątem roli w zespole. Drużyna czterech identycznych Łowców może czasem znaleźć się w niekorzystnej sytuacji, ale to nadal może być dobre rozwiązanie. Co więcej, javeliny to kombinezony co za tym idzie, można je swobodnie zmieniać. Twórcy chcą, abyś w jednej misji był potężnym i masywnym Kolosem, ale już w następnej szybkim i zwinnym Śmigaczem. Rozszerzaj swój arsenał javelinów i dostosuj się do wyzwań rzucanych przez dzicz! Zaczniesz z Łowcą, a resztę modeli zdobędziesz w trakcie poznawania fabuły.
Jedną z rzeczy odróżniających kombinezony od siebie jest sprzęt, jaki można na nich zamontować. Na przykład Kolos – zbudowany jak platforma wiertnicza – może używać ciężkiej broni niedostępnej dla mniejszych pancerzy.
„Personalizacja: spraw, by javelin wyglądał tak, jak chcesz. Modyfikacje: spraw, by javelin działał tak, jak chcesz…” to słowa jednego z devów; nic dodać, nic ująć.
„Będziemy sprzedawać elementy kosmetyczne, ale nie będziecie kupowali kota w worku. Nie będzie skrzynek z losową zawartością, nie będzie płacenia za przewagę nad innymi. Przedmioty modyfikujące wygląd można również zdobyć poprzez rozgrywkę” zobaczymy jak to wyjdzie, ale podejście podobne do tego z Destiny 2. 

ŚWIAT GRY

Rozgrywka w Anthem opiera się na koncepcji “wspólny świat, moja historia”. Podstawowe założenie jest takie, że fabułę poznajemy z perspektywy jednego gracza w Forcie Tarsis, a resztę świata zwiedzamy razem z innymi freelancerami. Dodatkowo każdy pilot ma swojego cyfranta, czyli człowieka, który kontaktuje się z nim, kiedy jest w javelinie i pomaga mu w trakcie misji (cyfrant to postać pełniąca rolę podobną do Ducha w Destiny).

ROZGRYWKA

Ciągle zmieniający się świat Anthem ma pozwolić BioWare snuć nowe opowieści i tworzyć nowe miejsca, a jednocześnie przekształcać te już istniejące w coś nowego, pełnego niespodzianek. Po drugie ma to pozwolić na wymyślanie dla najbardziej zagorzałych freelancerów większych i lepszych wyzwań na końcowym etapie gry. Na początek jednym z takich wyzwań będą Twierdze.
Co więcej, w Anthem nie będzie season passa, dlatego wraz ze swoimi znajomymi będziecie mogli odkrywać nowe rzeczy, nie martwiąc się o to, że ktoś nie będzie miał do nich dostępu.
Na koniec wisienka na torcie, czyli coś czego brakuje w wielu dzisiejszych grach (tak Destiny, patrzymy na ciebie 😉). Wspólny świat Anthem obsługują wydzielone serwery. To gwarantuje stabilne połączenie z innymi graczami, dzięki czemu wszyscy będą mieli ten sam cykl dnia i nocy, taką samą pogodę i te same wydarzenia, bez obaw o lagi i niestabilne połączenie z hostem.

FAQ

To miejsce gdzie znajdziecie odpowiedzi na kilka najczęstszych pytań.

Czym jest Anthem?
Anthem to sieciowa produkcja nastawiona na kooperację małej grupy graczy, przy jednoczesnym poszukiwaniu lepszego ekwipunku oraz zdobywaniu poziomów doświadczenia. Gry z podobnymi mechanizmami rozgrywki to m. in. Destiny, The Division czy Monster Hunter World.

Czym nie jest Anthem?
Pomimo pewnych podobieństw gatunkowych, gra BioWare nie jest ani MMO, ani przygodą stricte dla jednego gracza. To sieciowa gra co-op.

Kim jestem w Anthem?
Gracz to pilot (freelancer) wykonujący niebezpieczne misje dla ludzkości skupionej w bezpiecznej aglomeracji. Zadania poza murami realizuje dzięki potężnemu pancerzowi, który pozwala przeżyć w niegościnnym środowisku.

Czy historia i fabuła będą miały znaczenie?
BioWare podkreśla, że w przeciwieństwie do wielu sieciowych produkcji, w Anthem narracja nie zejdzie na drugi plan. Podczas misji poza miastem fabuła będzie drugorzędna, ale po powrocie do aglomeracji gra zmienia się w przygodę dla jednego gracza, z filmami przerywnikowymi, ciekawymi historiami oraz postaciami NPC.

Czym różni się gra w murach i poza murami miasta?
Poza murami Tarsis gracz uczestniczy w sesjach co-op z innymi graczami. Wykonuje misje oraz eksploruje niebezpieczne środowisko, w którym prawie wszystko chce zabić drużynę ogniową. Obszar poza murami to drużynowy, dzielony świat w którym takie efekty jak zmienny cykl dobowy czy zmienna pogoda mają wpływ na wszystkich uczestników przygody.
Tarsis jest z kolei bezpieczną przystanią dla jednego gracza, już bez drużyny. Gracz rozwija tutaj wątek fabularny, rozmawia z bohaterami niezależnymi i poznaje historię świata. W mieście będziemy również zarządzać ekwipunkiem. To właśnie tutaj odbierzemy nagrody za zlecenia, zaakceptujemy nowe wyzwania czy zapoznamy się z nową zawartością dodawaną do gry.

Zapraszamy do polubienia Fanpage Platformy Informacyjnej Anthem aby być na bieżąco  🙂

© 2018 Zbrojownia